Co je hybridní technologie? Na trhu už jsme se dokonce setkali s tím, že konkurence nabízí sněhovou frézu s hybridním rámem. Je to samozřejmě hloupost, blábol, který má za úkol pouze dostat do názvu sněhové frézy slovo ?hybridní?. Tyto frézy nemají s hybridním pohonem nic společného. Skutečně hybridním pohonem disponují jako jediné na světě pouze sněhové frézy Honda. Největším hybridem je u Hondy model pod označením HSM1390i ZE. Hybridní pohon spočívá v kombinaci spalovacího motoru s elektropohonem. Spalovací motor zde pohání přímo pouze frézovací šnek, ventilátor a malý, výkonný alternátor. Ten potom dobíjí akumulátory a napájí pojezdové servomotory pohánějící pojezdové pásy, osvětlení a další ovládací prvky frézy. Ovládání směru jízdy je plně elektrické pomocí tlačítek, rotačním a křížovým ovladačem. Motor Honda iGX disponuje automatickou regulací otáček v závislosti na zvoleném pracovním režimu. Výškově a stranově nastavitelný otevřený frézovací mechanizmus s bočními disky ovládaný křížovým ovladačem na ovládacím panelu se přizpůsobí jakýmkoliv nerovnostem, povrchu a zakrojí se i do těžkého a zmrzlého sněhu. Komfort ovládání je podtržen nebývalou úsporností, nízkou hlučností a o 30% nižšími emisemi než u srovnatelných konkurenčních strojů. Záběr frézy je 92 cm a výkon až 83 tun sněhu za hodinu odhozeného do vzdálenosti až 19 m. Díky unikátní technice fréza disponuje možností otáčení na místě (pásy jdou proti sobě) a pojíždění lze provádět bez nastartovaného motoru ? pouze na baterie. Až na místě frézování nastartujete motor. Stroj ideální do profesionálních služeb.
|